loading...

كارخانه فرش اريا مهر كاشان

بازدید : 283
چهارشنبه 12 آذر 1399 زمان : 12:55

نحوه پاک کردن لکه ماست روی فرش

هر کجا که فرشی وجود داشته باشد، یقینا لکه‌هایی هم روی آن به وجود خواهند آمد. چه عمدی باشد چه سهوی، ایجاد لکه‌ای روی فرش یک امر اجتناب ناپذیر است. هر چه قدر هم حساسیت به خرج بدهیم باز هم لکه‌های روی فرش ایجاد خواهند؛ مسئله مهم این است در زمان ایجاد لکه آرامش خود را حفظ کرده و به سرعت با روش‌هایی مطمئن لکه را از روی فرش پاک کنید.
برخلاف تصور بیشتر افراد، لکه ماست روی فرش جزو لکه‌های سخت و دشوار است به دو دلیل:

۱. پروتئین موجود در ماست سبب ایجاد بوی نامطبوع در فرش می‌شود.
۲. ریخته شدن ماست روی فرش، موجب رشد و ایجاد باکتری در فرش می‌شود.

بهترین زمان برای پاک کردن لکه ماست روی فرش، دقیقا از لحظه‌ی ریختن ماست تا چند دقیقه بعد از ایجاد آن است. چرا که با گذشت زمان، لکه ماست روی فرش تثبیت شده و پاک کردن آن کار دشواری است. در ادامه مقاله قصد داریم که شما را با نحوه پاک کردن لکه ماست از روی فرش آشنا کنیم.

بازدید : 266
شنبه 8 آذر 1399 زمان : 12:37

چگونگی پاک کردن لکه چای روی فرش

یکی از نوشیدنی‌های مورد پسند اکثر خانواده‌های ایرانی، چای است. که در طول روز چندین بار مصرف می‌شود؛ بنابراین ریختن چای روی فرش مشکلی رایج است که بسیاری از ماها بارها تجربه کرده‌ایم. خوشبختانه پاک کردن لکه چای از روی فرش کار دشواری نیست و به آسانی می‌توان در عرض چند دقیقه لکه ایجاد شده را از بین برد. برای پاک کردن لکه چای از روی فرش دستبافت یا ماشینی نیازمند مواد خاصی نیست و با استفاده از نمک، جوش شیرین و سرکه، محلول ضدعفونی و پاک کننده موثری ساخت. در ادامه مقاله با روش‌های خانگی برای پاک کردن لکه چای آشنا خواهید شد.

روش اول

در ابتدا یک دوم پیمانه آب سرد را با یک دوم پیمانه سرکه سفید ترکیب کنید.
تذکر: به هیچ عنوان از آب داغ یا گرم استفاده نکنید، چرا که باعث تثبیت لکه چای به روی فرش می‌شود.

سه قاشق از جوش شیرین و با یک قاشق سرکه ترکیب کنید تا به شکل خمیر دربیاید. سعی کنید خمیر به دست آمده بیش از اندازه سفت و غلیظ نشود، زیرا پاک کردن خمیر از روی فرش کار دشواری است و سبب از بین رفتن پرزهای فرش می‌شود. خمیر را با قاشق روی لکه چای بگذارید. اجازه دهید ۲ الی ۳ دقیقه خمیر روی فرش بماند.
با دستمالی مرطوب خمیر را روی فرش ضربه بزنید و از مالش به روی فرش خودداری کنید. برای برداشتن خمیر روی فرش بهتر است از حوله یا دستمال خشک استفاده کنید.
سپس ترکیب سرکه و آب سرد را روی لکه بریزید. بعد از گذشت چند دقیقه محلول اضافی را از روی فرش با دستمال تمیز جمع آوری کنید. فرش را با مقداری آب سرد شستشو دهید تا اثری از جوش شیرین در فرش نماند. سپس با حوله‌ای خشک رطوبت اضافی فرش را بگیرید. فرش را در محل جریان عبور هوا قرار دهید تا کامل خشک شود.

بازدید : 662
پنجشنبه 20 شهريور 1399 زمان : 10:07

از بین بردن لکه‌ روغن روی فرش

لکه‌های چربی یا روغنی به دلیل حالت چسبناکی که دارد هر چقدر که مدت زمان زیادی از ایجاد لکه به روی فرش گذشته باشد پاک کردن آن‌ها بسیار سخت و دشوار است؛ بنابراین برای پاک کردن لکه‌های چربی و روغنی از روی فرش باید از تکنیک‌های خاصی استفاده شود که در ادامه مقاله با انواع روش‌های پاک کردن لکه‌های روغنی آشنا می‌شویم.

جوش شیرین و نشاسته ذرت

جوش شیرین موادی بی خطر وجذب کننده قوی روغن است. در ابتدا مقدار اضافی روغن روی فرش را با قاشق یا کاردک بردارید سپس مقداری از حلال‌های رنگی موجود در بازار را روی محل لکه بریزید و بعد از چند دقیقه فرش را با آب گرم تمیز کنید.
برای جذب رطوبت و چربی فرش بهتر است مقداری جوش شیرین یا نشاسته ذرت روی لکه بریزید و با مسواک به آرامی مالش دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه روی فرش باقی بماند. در آخر فرش را با جارو برقی کامل تمیز کنید تا اثری از جوش شیرین یا نشاسته باقی نماند.

مواد شوینده

چند قطره از مایع ظرفشویی یا شامپو بچه را با مقداری از آب ولرم ترکیب کنید و با کمک یک مسواک یا برس
فرش را مالش دهید. در آخر با دستمالی نمدار محلول شوینده روی فرش را پاک کنید.

الکل

یک دستمال تمیز و سفید را با الکل آغشته کنید و به مدت چند دقیقه روی لکه فشار دهید تا به خوبی جذب فرش شود. بعد از گذشت زمان در صورتی که اثری از لکه باقی نماند فرش را با آب ولرم بشورید.

پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن، یکی از حلال‌های قوی است که می‌تواند بهسرعت لکه‌ی روغن و چربی رااز بین ببرد. یک قاشق از محلول پراکسید هیدروژن را با نیم لیتر آب ولرم ترکیب کنید و اجازه دهید مدتی روی فرش باقی بماند. سپس فرش را با آب گرم بشورید تا فرش کامل از محلول تمیز شود. باقی ماندن محلول پراکسید هیدروژن در فرش به الیاف آن آسیب میزند و ممکن است رنگ فرش را از بین ببرد.

بازدید : 694
سه شنبه 11 شهريور 1399 زمان : 15:39

چگونه لکه بستنی را از روی فرش پاک کنیم؟

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بر اثر سهل انگاری مقداری از بستنی به روی فرش ریخته و لکه‌ای را ایجاد کند که ممکن است به عمق فرش نفوذ کند و به فرش آسیب برساند. بهتر است برای جلوگیری از این اسیب از روش‌های زیر استفاده کنید.
مواد مورد نیاز:
یک قاشق تمیز
یک دستمال پاکیزه
آب
آب گاز دار
مایع ظرفشویی
خمیر ریش
مسواک
آمونیاک

بازدید : 720
شنبه 29 شهريور 1399 زمان : 9:50

چگونه لکه‌های سوختگی را از روی فرش پاک کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است که بر اثر حادثه یا سهل‌انگاری بخشی از فرش بسوزد؛ در این صورت اگر لکه‌ی سوختگی به عمق فرش نفوذ نکرده باشد می‌توان با روش‌‌هایی در منزل این مشکل را برطرف کرد.
فرش یا موکت ممکن است به صورت‌های مختلف دچار سوختگی شوند که در ادامه با انواع سوختگی‌ آشنا می‌شویم.

1) سوختگی فرش با اتو:

بهترین راهکار برای پاک کردن محل سوختگی استفاده از پیاز است؛ ابتدا پیاز را به دو نیمه تقسیم کرده و روی محل سوختگی قرار دهید و اجازه دهید مدتی روی فرش بماند سپس با آب سرد بشورید و با یک دستمال یا حوله خشک، نم فرش را بگیرید.

2) سوختگی فرش با قابلمه داغ:

اغلب سوختگی‌های فرش ناشی از قابلمه آسیب جدی به فرش وارد نمی‌کند؛ اما امکان دارد براثر سوختگی روی فرش لکه‌ای زرد رنگ ایجاد کند. برای ترمیم جای لکه، پیاز یا یخ راهکاری است که می‌توانید مدتی روی محل سوختگی بگذارید تا پرزهای فرش به حالت اولیه خود بازگرداند و در پایان، فرش را با آب سرد شسته و شانه بزنید.

3) سوختگی فرش با ذغال:

ابتدا لازم است ذغال و سیاهی ریخته شده روی فرش را به کمک جارو جمع کنید. سپس محل سوختگی را با سنباده بتراشید. در ادامه، قسمت‌های سوخته شده فرش را با یک قیچی کوتاه کنید. لکه ایجاد شده را با شامپو فرش بشورید و اجازه دهید کامل خشک شود.

*اگر لکه سوختگی از بین نرفت بهتر است فرش را با محلول‌های رنگبر ضعیف مجددا تمیز کنید.
* برای شستشوی فرش به هیچ عنوان از صابون استفاده نکنید.
* بهترین راه حل برای ترمیم سوختگی‌های عمیق فرش استفاده از خدمات قالیشویان است.

بازدید : 630
سه شنبه 21 مرداد 1399 زمان : 10:01

چگونه بوی دود را از فرش ماشینی از بین ببریم ؟

برای رفع بوی دود از فرش ماشینی میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. با استفاده از یک اسفنج مرطوب ان را درون الیاف فرش بکشید. اجازه دهید جوش شیرین خشک شود و حداقل دو ساعت روی فرش بماند سپس جارو بکشید. اگر دود سبب ایجاد لکه ای روی فرش شد ، برای پاک کردن ان از یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و دو فنجان آب گرم استفاده کنید. یک برس نرم درون محلول فرو کنید و از بیرون لکه دوده به سمت مرکز لکه کار کنید. محلول را با یک دستمال پارچه ای سفید پاک کنید. هنگامی که رطوبت بیشتری منتقل نشود ، لکه را با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید . زیرا اگر محلول در فرش باقی بماند خاک را جذب خواهد کرد. اجازه دهید فرش خشک شود تا الیاف فرش به حالت قبل بازگردد .

بازدید : 621
سه شنبه 7 مرداد 1399 زمان : 10:19

از جمله روشهایی که برای محافظت از ریشه فرش مورد استفاده قرار میگیرد متقال دوزی است. متقال نوعی پارچه برزنتی است که در رنگهای مختلف وجود دارد که طبق سلیقه و درخواست مشتری در قالیشویی برای محافظت از ریشه فرش مورد استفاده قرار میگیرد. روشهای دیگری نیز برای محافظت از ریشه فرش وجود دارد ؛ کاور توری و چسب ،... کاور توری بهترین روش به شمار میرود. چون در ریشه های فرش گردش هوا وجود دارد و اگر رطوبتی در فرش وجود داشته باشد دیگر باعث پوسیدگی فرش نمیشود.این روشها در مقاله مرتبط در سایت به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است. ( محافظت از ریشه فرش )

بازدید : 579
سه شنبه 31 تير 1399 زمان : 7:24

ضرورت فرش کردن راهرو ها

ورودی و راهرو های خانه جزو محل های پر تردد خانه محسوب می شوند که باید با استفاده از فرش ها یا کناره ها به زیبایی آن ها بیفزایید. زیرا بعضی از راهرو ها که به عنوان ورودی خانه محسوب می شوند، اگر زیبا و دلنشین باشند باعث می شود تا در همان ابتدای ورود، مهمان حس دلگرمی داشته باشد.(فرش پله )

برای فرش کردن راهرو ها می توانید از کناره ها استفاده کنید. کناره فرشی است با عرض کم اما طول بسیار زیاد به طوری که بعضی از کناره ها به صورت متری به فروش می رسند. طول و عرض کناره ها با هم متفاوت است که می توانید بسته به نیاز و ابعاد مورد نظر خود آن ها را خریداری کنید.

در ادامه به ذکر نکاتی چند که ضرورت فرش کردن راهرو ها را بیان می کند می پردازیم.

اولین نکته که نشان از ضرورت فرش کردن راه پله و راهرو ها دارد این است که فرش کردن این گونه مکان ها به عنوان عایق گرما و صدا عمل می کنند. همان طور که می دانید فرش ها خاصیت گرما پذیری دارند و می توانید به جای راه رفتن روی سرامیک ها یا کف پوش های یخ زده از کناره ها برای این مکان ها استفاده کنید. ضمن اینکه چون راهرو ها و راه پله ها محل های پر رفت و آمد خانه به حساب می آیند می توانید از فرش به عنوان عایق صدا استفاده کنید تا صدا های پا و رفت و آمد باعث اذیت و آزار شما نشود. این نکته در راهرو های کنار اتاق خواب بیشتر به چشم می آید.

دومین نکته که شاید بتوان گفت مهمترین آن ها به حساب می آید این است که از فرش راهرو ها و راه پله ها می توان در جهت سلامتی افراد استفاده کرد. خیلی از افراد هیچ ضرورتی نمی بینند تا در منزل از کفش و دمپایی استفاده کنند و همین راه رفتن با پاهای خالی و بدون کفش روی سرامیک و کف پوش ها باعث کوفتگی و خستگی پا ها می شود. اما می توانید با فرش کردن این گونه محل ها از کوفتگی و خستگی پا ها ناشی از راه رفتن بدون کفش جلوگیری کنید. ضمن اینکه هنگام راه رفتن هم به جای لمس یک محیط سفت و زمخت، می توانید روی یک مکان نرم و لطیف قدم بردارید.

نکته ی بعدی که ضرورت فرش کردن راهرو ها را می رساند این است که اگر در منزل کودک نو پا دارید می توانید از فرش به عنوان عایق و ضربه گیر برای کودکان استفاده کنید تا اگر فرزند شما در این محل ها زمین افتاد آسیب جدی نبیند. زیرا همانطور که می دانید شیب دار بودن پله ها باعث سریع افتادن کودکان می شود که می توانید با فرش کردن این مکان ها از این امر جلوگیری کنید.

نکته ی بعدی که دغدغه ی اصلی خانم ها هم هست گرد و خاک گرفتن سریع راهرو هاست. راهرو ها چون محل های پر تردد محسوب می شوند باعث زود کثیف شدن آن ها می شود. حتی در بعضی از منازل در امتداد یک راهرو به یک در می رسیم که همین باعث می شود تا در اثر طوفانی شدن هوا، راهرو ها اولین جا برای پذیرایی از گرد و خاک ها باشند. اما با فرش کردن آن ها می توانید به راحتی و با یک جارو برقی این گرد و خاک ها را پاک کنید و دیگر نیازی به شست و شو های مداوم نیست.

بعضی از فضا ها هیچ چیزی به جز یک بافت و نقش و نگار، کم ندارند که می توانید این بافت را با استفاده از فرش به راهرو ها بدهید و به زیبا تر شدن آن ها کمک کنید.

گاهی از اوقات که راهرو و راه پله ی شما خالی از فرش است و کمی هم گرد و غبار گرفته، راه رفتن روی این محل ها باعث می شود تا همین گرد و غبار را نیز به دورن خانه و پذیرایی و اتاق ها هم منتقل کنید. اما اگر همین راهروی شما فرش داشت دیگر این گرد و خاک ها به پذیرایی شما نمی رسید و خود فرش آن ها را جذب می کرد.

علاوه بر تمام مزایایی که در بالا ذکر شد و شما را متقاعد کرد که از فرش در راهرو های خود استفاده کنید، این نکته را هم می توان اضافه کرد که به دلیل گران بودن کف پوش ها و سرامیک ها پس باید مراقبت زیادی از آن ها شود. اما همان طور که از اسم راهرو مشخص است، محلی برای عبور و مرور است و جلوی رفت و آمد افراد را که نمی توان گرفت. پس می توانید از یک فرش در راهرو ها استفاده کنید تا به ماندگاری و دوام کف پوش های خود کمکی کرده باشید.

بازدید : 588
سه شنبه 24 تير 1399 زمان : 11:25

الیاف بامبو در فرش ماشینی

پیشرفت های اخیر که توسط انسان انجام شده است باعث شده تا گیاه بامبو را به یک رکن مهم در صنایع نساجی تبدیل کند. بامبو گیاهی است از خانواده ی گندمیان با ساقه هایی نی مانند و غول پیکر که به صورت ردیف های متراکم رشد پیدا می کند. ارتفاع این گیاه مفید تا 40 متر هم می رسد و تاکنون 90 گونه از این گیاه کشف شده است. الیافی از ساقه های گیاه بامبو تهیه می شود که در صنایع نساجی بسیار پر کاربرد است. نه تنها در صنایع نساجی بلکه در دیگر موارد هم مثل محصولات آرایشی و پزشکی کاربرد های زیادی دارد و باعث تولید محصولاتی از جمله باند و گاز پانسمان، لباس های جراحی، پوشاک پرستاران و کادر درمانی، انواع لباس های زیر ورزشی، محصولات پاک کننده، روکش داخلی اتومبیل، فرش های ابریشم نما با خاب کوتاه، پوشاک و لباس های زیر، حوله، پتو، پادری حمام و... می شود. در ادامه با خواص گیاه بامبو بیشتر آشنا می شوید. یکی از خواص اصلی گیاه بامبو خاصیت ضد میکروبی بودن آن است و این گیاه یک آنتی باکتریال طبیعی محسوب می شود و این به دلیل وجود ماده ی bamboo kun در آن است که باعث شده الیاف بافته شده در این گیاه باکتری ها را از خود دور کنند. هم چنین وجود آنتی باکتریال های طبیعی دارای سلولز در گیاه بامبو باعث می شود در فرایند تولید الیاف این ویژگی به لیف هم انتقال پیدا کند و باعث شود الیاف بامبو علاوه بر خاصیت آنتی باکتریال ، دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز باشند . هم چنین با پوست بدن سازگاری دارد. همان طور که دیده یا شنیده اید بسیاری از افراد هستند که به مواد شیمیایی استفاده شده در فرش ها آلرژی دارند، اما استفاده از فرش هایی که توسط الیاف بامبو تهیه شده اند باعث هیچ گونه آلرژی و حساسیت در افراد نمی شوند. بنابراین برای افرادی که حساسیت های گوناگونی به مواد شیمیایی دارند مناسب می باشد. نکته ی جالبی که در اینجا وجود دارد این است که برخی از مواد آنتی باکتریال شیمیایی به مرور زمان خواص آنتی باکتریال خود را از دست می دهند اما الیاف بامبو این گونه نیستند و حتی پس از شستوشو های مکرر هم هنوز ممانعت از رشد باکتری در الیاف بامبو وجود دارد.تحقیقات نشان داده که خواص آنتی باکتریال آن نسبت به پنبه تا 3 برابر، خواص آنتی استاتیک آن 12 برابر، خاصیت جذب عرق آن 60٪ بیشتر و خاصیت دفع بوی بد بدن آن تا 30٪ بیشتر از محصولات پنبه ای می‌ باشد.فرش های با الیاف بامبو حتی می توانند باکتری های روی پوست بدن را از بین ببرند و بوی نامطبوعی که در اثر عرق به وجود آمده است را محو می کند.خاصیت مهم دیگری که الیاف بامبو دارند خاصیت ضد اشعه ی ماوراء بنفش است. اشعه ی ماوراء بنفش بسیار خطرناک است و قرار گرفتن آن در طولانی مدت باعث سرطان های پوستی می شود. به همین دلیل از این الیاف در تولید لباس های تابستانی برای محافظت از کودکان و زنان باردار در برابر نور خورشید و در تابستان استفاده می شود.هم چنین الیاف بامبو در تابستان ایجاد خنکی و در زمستان ایجاد گرما می کنند.حوله هایی که به وسیله ی الیاف بامبو تهیه می شوند نرمی خاص و ویژه ای دارند و هم چنین بو های نامطبوع در آن ها ایجاد نمی شود.الیاف بامبو به شکل منحصربه‌ فردی قابل تجزیه در محیط‌ زیست بوده و به عنوان یک لیف سلولزی ، صد درصد توسط میکرو ارگانیزم های خاک و نور آفتاب تجزیه می‌شود. پس هیچ نگرانی بابت آسیب رسانی به محیط زیست نداریم زیرا آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کنند و به طبیعت هم آسیبی نمی رسانند.به دلیل شکاف های بسیار ریزی که درون الیاف بامبو وجود دارد باعث شده تا جذب رطوبت آن بالا رود که این می تواند وزن آن را تا سه برابر افزایش دهد.از جمله معایبی که برای فرش های بافته شده با الیاف بامبو می توان نام برد، یکی نازک بودن این گونه فرش ها است و دیگری هم این که با شست و شوی فرش های بامبو رنگ آن ها از دست می رود و دیگر آن ها بلا استفاده می شوند. یعنی از شدت رنگ های بافته شده درون فرش کاسته شده و این نشان از عدم ثبات رنگی فرش های با الیاف بامبو است.سفیدی و باریکی ویژه ی الیاف بامبو باعث شده این الیاف کمتر در اثر فشار سائیده شوند و در دسته ی الیاف درجه یک بافت فرش قرار می گیرندو با استاندارد کیفی عالی در جهان شناخته می شوند.ضمن این که وجود ویژگی های عنوان شده در بالا باعث شده تا این الیاف از استحکام، ثبات و دوام بالایی برخوردار باشند.هم چنین وجود الیاف بامبو در فرش باعث می شود تا فرش از نظر رنگ روشن تر و از نظر جنس نرم تر باشد.هم چنین قیمت فرش های بامبو نسبت به دیگر فرش ها گران تر است و این به دلیل خواص بسیار زیادی است که این الیاف دارند.

بازدید : 970
سه شنبه 17 تير 1399 زمان : 19:00

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

یکی از اصلی ترین اجزا در هر دکوراسیونی فرش است که اگر اصولی و به طور مرتب پهن شده باشد، زیبایی دیگر وسایل منزل را هم تضمین خواهد کرد. چرا که فرش همان کف پوش محسوب شده و کف پوش هم جزء اولین مورد هایی است که هنگام ورود به منزل به چشم مهمان می آید.

از آن جایی که ایرانی ها مهمان نوازی جزئی از سنت شان محسوب می شود، پس استفاده ی درست و اصولی از فرش باعث جلب توجه مهمان و لذت بردن او می شود.

باتوجه به اینکه بیشتر خانه ها و آپارتمان هایی که امروزه ساخته می شوند به دلیل طویل بودن زمین خانه دارای پذیرایی های مستطیلی هستند، بر آن شدیم تا شما را با چیدمان مبل و فرش در پذیرایی مستطیل شکل آشنا کنیم. زیرا اگر چیدمان در یک پذیرایی مستطیل شکل همراه با اصول و قواعدی نباشد پذیرایی شما را به یک راهرو یا یک فضای بسیار طویل در می آورد که بسیار ناخوشایند خواهد بود. پس با ما همراه باشید.

در اول راه باید نوید دهیم که چیدمان پذیرایی مستطیل شکل از مربع راحت تر است. چرا که باتوجه به کشیدگی فضا چیدمان بهتر و زیباتر مبلمان و دیگر وسایل دکوراسیون را خواهیم داشت. ضمن اینکه فضا های مستطیلی بزرگ تر از فضا های مربعی شکل نمایش داده می شوند. در پذیرایی های مربعی شکل ما مجبور به خرید یک دست مبل می باشیم اما در فضاهای مستطیلی به دلیل کشیدگی طول و عرض، به راحتی می توانیم دو دست مبل را جای دهیم.

اگر پذیرایی مستطیلی شما کوچک است نیازی نیست تا از مبل های 9 نفره استفاده کنید. زیرا در این صورت هم فضای بیشتری را از دست داده اید و هم در چیدمان آن ها دچار مشکل خواهید شد. بهتر است در این نوع پذیرایی های کوچک و مستطیلی شکل که امروزه نیز شاهد آن هستیم به مبل های 5 تا 7 نفره بسنده کنیم. بهترین نوع مبلمان برای این نوع فضا ها، مبل های ال است که هم فضای کمتری نسبت به بقیه مبل ها می گیرد و هم اینکه در گوشه های پذیرایی به راحتی جای می گیرد. در این گونه پذیرایی ها می توانید از فرش های 6 متری مستطیل شکل که فضای زیادی از خانه را نمی گیرند استفاده کنید. حتی می توانید از فرش های 9 متری هم استفاده کنید اما بهتر است تا گوشه هایی از فضای کنار پذیرایی را خالی بگذارید و هیچ فرشی پهن نکنید. ضمن اینکه در اینگونه پذیرایی ها می توانید از فرش های گرد هم بهره ببرید تا کمی از زاویه دار بودن فضا کاسته شود.

اما اگر پذیرایی مستطیل شکل و بزرگی دارید پیشنهاد می شود تا از مبلمان استیل و سلطنتی که به طور معمول 7 یا 9 نفره هستند استفاده کنید. اینگونه مبل ها به شکستن فضای مستطیلی کمک شایانی می کنند و دقیقا مخصوص سالن های بزرگ و مستطیلی است. مبل اصلی و سه نفره را در آخر سالن بچینید و اطراف آن و به صورت قرینه مبل های تک نفره را رو به روی هم قرار دهید. سپس بین مبلمان یک فرش خوش رنگ وشیک که با رنگ مبل ست باشد و همخوانی داشته باشد پهن کنید. در این جا می توانید علاوه بر فرش های گرد که فقط در زیر میز مبل قرار می گیرد از فرش 12 متری هم استفاده کنید. بدین صورت که لبه های فرش با پایه های مبل مماس باشند تا وقتی فردی روی مبل نشسته است با پاهایش بتواند فرش را لمس کند. در این صورت یک پذیرایی رسمی و مجللی دارید.

ضمن این که اگر فضای مستطیلی شما بزرگ است می توانید از چند فرش برای جدا کردن فضا و اختصاص آن ها به کارهای مختلف استفاده کنید. مثلا در یک قسمت میز غذا خوری را قرار دهید و آن جا را به محلی برای غذا خوردن تبدیل کنید. یا اینکه در یک قسمتی از فضا تلویزیون و مبل های راحتی را قرار دهید و آن جا را به مکانی برای تماشای تلویزیون تبدیل کنید. و یا اینکه می توانید مبل های استیل و سلطنتی را در یک جایی از پذیرایی مستطیل شکل خود قرار دهید و آن جا را برای گپ و گفت های خود در نظر بگیرید. همه ی این تقسیم فضا ها توسط فرش انجام می گیرد. در واقع در اینجا فرش حکم یک مرز بین قسمت های مختلف پذیرایی را به عهده دارد. حتی اگر می خواهید تا این بخش بندی فضا بیشتر به چشم بیاید، از فرش هایی با رنگ های متفاوت در هر بخش استفاده کنید.

انتخاب نوع فرش ماشینی در یک پذیرایی مستطیل شکل بیش از هر چیزی به میزان فضایی که در اختیار داریم بستگی دارد. اما در کل می توان از فرش های گرد و مستطیل در این نوع فضاها بهره گرفت. می توان از یک فرش گرد در وسط مبل ها استفاده کرد و بقیه ی فضاهای خالی را با فرش های تزیینی پر کرد. بهتر است تا در پذیرایی های مستطیلی از فرش هایی که دارای عرض کم و طول بسیار زیادی هستند استفاده نشود زیرا در این صورت طویل بودن فضا بیشتر به چشم می خورد.

تعداد صفحات : 2

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 32
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 240
  • بازدید سال : 1984
  • بازدید کلی : 43267
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی